رکود در بازار دوم معاملات مسکن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، گزارش ها حاکی از این است که بازار پیش فروش واحد های مسکونی نیز با رکود مواجه است و با توجه به تمایل فروشندگان به فروش واحد های خود و به عبارت دیگر شکل گیری عرضه خوب اما شرایط عدم اطمینان مانع از تحقق این امر شده ا ست. سه ویژگی فعلی فایل‌های پیش‌فروش،‌ منجر به ایجاد ریسک نوع دو در بازار دوم معاملات مسکن و عبارت دیگر عرضه بد شده است.

اولین ویژگی ایجاد‌کننده ریسک نوع دو در بازار پیش‌فروش مسکن مربوط به حضور سازنده‌های غیرحرفه‌ای یا آماتور در بازار معاملات این گروه از واحدهای مسکونی است که برحسب تصور اشتباه خود را قادر به پیش‌بینی،‌ تخمین و محاسبه هزینه‌ نهایی ساخت واحدها می دانند وبر پایه همین باور غلط،‌ اقدام به تعیین قیمت قطعی و پیش‌فروش واحدهای خود می‌کنند که این اقدام آن ها به زیان خریدار تمام خواهد شد.

برخی دیگر با این تصور که در صورت بروز مشکل بخشی از مشکلات ایجاد شده را به پیش‌خریدار تحمیل یا منتقل خواهند کرد، اقدام بهپیش‌فروش می‌کنند. از سوی دیگر،‌ گروهی از سازنده‌ها اقدام به پیش‌فروش برخی از واحدهای خود با قیمت‌های بالاتر از قیمت واحدهای مسکونی نوساز مشابه کرده‌اند که این گونه رفتار ها در کنار خطراتی  چون دبه در قیمت نهایی،‌ کم‌فروشی در به‌کاربردن مصالح ساختمانی،‌ عدم تحویل به‌موقع واحدها و در برخی موارد نیز «خطر فروش واحدها به چند نفر»،‌ برای پیش خریداران در بازار مسکن سبب ایجاد مشکلات فراوانی شده است.

رکود حاصل در معاملات پیش‌فروش واحدهای مسکونی به مراتب سنگین‌تر از رکود در بازار اول معاملات مسکن است؛ با این حال تحقیقات نشان می‌دهد در شرایط فعلی که بازار معاملات مسکن به دلیل جهش قیمت‌ها در سال ۹۷ با رکود ناشی از کاهش شدید قدرت خرید متقاضیان ملک و خروج اجباری بخش قابل‌توجهی از آنها به دلیل ضعف در توان مالی از بازار مسکن، مواجه شده است.‌

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 




:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: